Tegenwerkingen rond A12 in Brussel
De ene Brusselse minister werkt aan Good Move, de andere staatssecretaris werkt dat tegen. Enkele Brusselse NGOs vragen in een opiniestuk in De Standaard om samen te werken om Brussel leefbaarder te maken, niet om elkaar de duvel aan te doen.
Smart car kilometer reduction in Brussels
Brussels plans to start with congestion charges, but Flanders and Wallonia are heavily opposed. In an open letter published in De Morgen and Le Soir to the President of the Walloon Region after his recent request to delay, IFP president Geert van Waeg explains why they should embrace it (translation here ).
Simonis openbaar onderzoek
Simonis openbaar onderzoek, of het verdwenen zebrapad.
Johanna.be tekent bezwaar aan tegen het voorstel voor aanleg van de Leopold II laan zoals aangevraagd door de MIVB. De belangrijkste reden is dat dit voorstel de huidige gevaarlijke situatie voor voetgangers niet oplost maar juist verergert. Het meest gebruikte zebrapad wordt gesupprimeerd en vervangen door ... NIETS ! Voetgangersverkeer blijkt quantité négligable te zijn, hoewel voetgangers wel minstens de helft van de gebruikers van deze openbare ruimte zijn (Simonis modale hub) en tevens het overgrote deel van de klanten van de MIVB vormen (er zijn weinig openbaar vervoer ritten die niet beginnen en/of eindigen met een stuk te voet te gaan).
voorstel aanvrager
In ons bezwaarschrift reiken we positieve voorstellen aan die onmiddellijk te implementeren zijn in een nieuwe aanvraag. Het eerste voorstel herstelt een eerlijk en veilig zebrapad. Ons tweede voorstel bouwt daar verder op en biedt een veel betere doorstroming van de bussen van de MIVB en De Lijn.
voorstel johanna.be
Lees hier ons bezwaarschrift.
Neem vandaag actie en laat de overlegcommissie weten dat je dit voorstel ondersteunt via deze link (NL) of deze link (FR) (TEN LAATSTE DINSDAG 10 OKTOBER MIDDERNACHT). Laat ons graag iets weten op This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Page 2 of 3